خبر مهم | واریز یک ماه حقوق به عنوان پاداش خدمت به این معلمان و فرهنگیان + جزییات

سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آموزش و پرورش چه مشوق‌هایی برای بازنشستگان و نیروهای حق‌التدریس درنظر گرفته است، گفت: یک ماه حقوق به عنوان پاداش خدمت آنها تقدیم کنیم.
خبر مهم | واریز یک ماه حقوق به عنوان پاداش خدمت به این معلمان و فرهنگیان + جزییات
کد خبر : ۷۲۸۵۵

علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آموزش و پرورش چه مشوق‌هایی برای بازنشستگان و نیرو‌های حق‌التدریس درنظر گرفته است، گفت: یک ماه حقوق به عنوان پاداش خدمت آنها تقدیم کنیم.

علی فرهادی درباره تعداد معلمان جدیدی که امسال وارد مدارس می‌شوند، اظهار کرد: امسال در آزمون استخدامی آموزگاری برای مهر ماه، ۲۱ هزار نفر به صورت قطعی پذیرفته شده‌اند و تا ۳ هزار نفر هم در مرحله تکمیل ظرفیت اضافه می‌شوند و در مجموع حدود ۲۳ تا ۲۴ هزار آموزگار خواهیم داشت.

وی افزود: در آزمون دبیری و هنرآموزی پیش‌بینی ما این است که حدود ۱۷ هزار نفر قبول شوند و ۱۸ هزار نفر هم فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان را داریم.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان امسال حدود ۶۹ هزار معلم در مقاطع ابتدایی و متوسطه در آموزش و پرورش جذب خواهند شد، ادامه داد: امسال آزمون استخدامی را زودتر اعلام نتیجه کردیم تا این نیرو‌ها برای مهر ساماندهی شوند.

واریزی برای بازنشستگان و حق‌التدریسی‌ها
فرهادی در پاسخ به این پرسش که آموزش و پرورش چه مشوق‌هایی برای بازنشستگان و نیرو‌های حق‌التدریس درنظر گرفته است، توضیح داد: با کمک دولت چهاردهم، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی مصوب شد که آن دسته از معلمانی که به بازنشستگی استمرار دهند، یک ماه حقوق به عنوان پاداش خدمت آنها تقدیم کنیم و به جای ۱۲ ماه در حکم کارگزینی آنها ۱۳ ماه حقوق لحاظ شود و ضمن اینکه اگر هم بخواهند سال بعد می‌توانند بازنشسته شوند و استمرار خدمت آنها الزامی ندارد.

وی همچنین در مورد مشوق برای معلمان حق‌التدریس گفت: امسال حق‌التدریس‌ها را به طور کامل پرداخت کردیم، در سال آینده هم یک ماه حقوق حق‌التدریس به عنوان مشوق پرداخت خواهیم کرد یعنی معلمان به جای ۹ ماه حق‌التدریس، ۱۰ ماه حقوق دریافت می‌کنند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر